Home / Novosti / Braća Dodić – Storybook intervju
01.10.2022. Zlatarna Dodić

Braća Dodić – Storybook intervju

Braća Franjo i Filip odmalena su dolazili u očevu radionicu pa ih na nastavak posla nitko nije morao nagovarati – sami su to poželjeli. Franjo se brine o asortimanu zlatnog i srebrnog nakita, a mlađi brat Filip dodao je potpuno novu dimenziju obiteljskom biznisu posvetivši se isključivo dijamantima. Upoznajte uspješan business tandem Dodić, hrvatske eksperte za zlato i dijamante!

FILIP DODIĆ

1. AKO SE OSVRNEMO NA SVJETSKE TENDENCIJE I NAJMODERNIJI DIO VAŠEG LUKSUZNOG ASORTIMANA, ZANIMA NAS – IDU LI ZAJEDNO ZLATO I DIJAMANTI?

Dakako, savršeno pristaju jedan uz drugi, baš kao moj stariji brat Franjo i ja! Šalu na stranu, ali svaki će vam stručnjak iz ovog područja potvrditi kada se sjaj zlata upari s blještavilom dijamanata, rezultat je zadivljujući.
Bilo da nosite klasične ili manje atraktivne komade, takva sinergija uvijek će pružiti nevjerojatan sjaj vašoj osobnosti. Ta bezvremenska kombinacija zlata i dijamanata nikada se neće činiti bezvrijednom, štoviše, uvijek imajte na umu kako možete imati značajnije benefite od takvog uzbudljivog svjetlucanja.

2. PREUZIMATE VOĐENJE TVRTKE KOJA POSTOJI GOTOVO POLA STOLJEĆA. VELIKI JE TO IZAZOV I ODGOVORNOST

Manufaktura i trgovina zlatom u našoj obitelji, kako kažete, tradicija je duga skoro pola stoljeća. Posao je pokrenuo naš djed Franjo. Početkom 90-ih otvorena je zlatarna Dodić a u zadnjih dvadesetak godina proširili smo svoju poslovnu lepezu na čitav niz djelatnosti. Danas, unatoč pandemiji i krizi, iskustvom i znanjem doživljavamo svojevrsnu ekspanziju. Ono na što smo obojica posebno ponosni, jest poštivanje, u prvom redu djedovih ali i očevih poslovnih principa, uvažavanje najviših svjetskih standarda te puno zadovoljnih kupaca koji su nam ostali vjerni svih ovih godina, a to je najveći izazov i odgovornost.

Moj odlazak u London na GIA institute ali i Franjin izniman focus na zlato, logičan je slijed događaja i pravi poslovni potez. Želja za usavršavanjem i otkrivanje novih sadržaja u ovoj industriji te odnos prema kupcima, glavni su ciljevi za našu tvrtku.

3. PANDEMIJA KORONAVIRUSA NATJERALA JE MNOGE DA PREKO NOĆI UVEDU NOVI NAČIN KOMUNICIRANJA S KLIJENTIMA I NEKE NOVE ONLINE ALATE, KAKO TO FUNKCIONIRA U VAŠEM SLUČAJU? A KAKO KADA SE RADI O IZRADI PERSONALIZIRANOG UNIKATNOG KOMADA NAKITA?

Djelatnost smo koja zahtijeva blizak kontakt s klijentima/ kupcima. Zbog opasnosti od širenja virusa morali smo poput mnogih drugih strukturirati svoje poslovne modele. Pandemija Covida19 znatno je promijenila i utjecala na tradicionalan način kupovine, iako taj “stari” način još uvijek udovoljava i funkcionira. Istodobno, ova krizna situacija prilika je i za poslovni napredak. Kako se sve više ljudi fokusiralo na online kupovinu, i sami smo se odlučili na takav način poslovanja ali s novim atraktivnostima – online i video savjetima, konzultacijama, preporukama, zajedničkom skiciranju i dizajniranju kako bi na koncu, klijent mogao vidjeti skicu finalnog proizvoda.

4. KADA GOVORIMO O GLOBALNIM TRENDOVIMA, JESU LI DANAS VIŠE ZASTUPLJENE TRADICIONALNE ILI PAK SUVREMENIJE I GEOMETRIJSKI ČISTE SILUETE?

Teško je govoriti o trendovima jer svaka sezona bilježi neke nove momente. Oni se stalno izmjenjuju. Dakako, postoje klasični i tradicionalni komadi koji su vječni i gotovo uvijek prisutni, i za kojima uvijek postoji potražnja. U nakitu s dijamantima može se primijetiti veliki come back žutog zlata. Iz osobnog iskustva i prakse, mlađi se kupci uglavnom fokusiraju na pročišćene i moderne dizajne u kojima dijamant dolazi do najljepšeg izražaja.

FRANJO DODIĆ

5. KOJI SU PO VAMA NAJIMPRESIVNIJI KOMADI KOJE STE IMALI PRILIKE VIDJETI UŽIVO, I KOJE DIJAMANTE VIĐENE NA CRVENOM TEPIHU ILI FILMSKOM PLATNU POSEBNO PAMTITE? (DA LI BISTE SUGERIRALI NEŠTO TAKVO MLADENKAMA?)

Volim pogledati dodjelu Oscara. Posebno me se dojmio prošlogodišnji vidjevši Charlize Theron i Lauru Harrier koje su nosile fantastičan Bulgari, a bilo je i fantastičnog Tiffanija. To je mjesto gdje doista mogu vidjeti masterpiecove najvećih svjetskih draguljarskih kuća u kojima često pronalazim inspiraciju. Mladenkama ne bih preporučio takvo što. Za njihov najljepši dan u životu preporučio bih nešto suptilnije i profinjenije poput klasične ogrlice s jednim dijamantom ili biserom.

6. DIJAMANTE KUPUJETE U BELGIJI. (ČINI NAM SE KAO VRLO SPECFIČNA KUPOVINA) TO JE VRLO SPECIFIČNA I NADASVE TAJANSTVENA KUPOVINA, DA LI SVAKI IMA SVOJU 'OSOBNU KARTU'-CERTIFIKAT I ŠTO TO ZNAČI?

Trgovina dijamantima zapravo nikada nije ni bila tajanstvena. Kupovina je to gotovo kao i svaka druga, doduše, uz neke specifičnosti. Tržište dijamanata je javno i transparentno kao malokoje tržište na svijetu. Svaki dijamant je jedinstven baš poput otiska prsta. Ne postoje dva ista kamena s istim karakteristikama. Međutim, postoje kameni koji imaju slične specifičnosti prema 4c pravilima procjenjivanja. Postoje kameni koji se procjenjuju u laboratoriju, a za one koji nisu, svaki draguljar garantira svojim certifikatom. Međunarodni certifikat je svakako benefit, no ne mora nužno značiti da taj kamen bolje izgleda od onog koji nema te ne mora garantirati dobar sjaj. Iz tog razloga i putujem u Antwerpen jer svaki kamen želim doživjeti prije same kupnje. To je strast i izazov jer iznova procjenjujem najbolji omjer uloženog i dobivenog. Svaki puta me impresionira taj grad sa svojim draguljarnama i komadima nakita, I koji opravdano nosi naziv “Grad dijamanata”.

7. TRADICIONALNO, KOD NAS JE U POSEBNIM PRIGODAMA UOBIČAJENO DARIVANJE NAKITA I PREDMETA IZRAĐENIH OD ZLATA. KAKO MLAĐE GENERADIJE DANAS PERCIPIRAJU POKLONE TRAJNE VRIJEDNOSTI?

Tijekom povijesti pokazalo se da u izvanrednim okolnostima obitelj spašava financijska vrijednost koju u sebi nose predmeti od zlata – poput dukata ili zlatnika, nakita i ostalog. Zbog toga mnogim generacijama nije bilo potrebno dodatno naglašavati važnost zlatnih predmeta te su ih, najčešće radi darivanja, kupovali svojevrsnim automatizmom. Danas su nama zlatarima veća konkurencija brendovi s popularnim gadgetima i proizvođači smatrphonea nego što su to ostali kolege zlatari. Odnosno, mlađe generacije sve rjeđe percipiraju predmete od zlata i srebra kao nešto što će poželjeti ili u što vrijedi uložiti. Njima su danas visoko na listi želja uglavnom tehnološki noviteti – izrazito visoke cijene, a prolazne vrijednosti. Međutim, tu uskaču stariji članovi obitelji kojima je ipak važnija trajna vrijednost.

8. KOLIKO ČESTO DANAŠNJI KLIJENTI NARUČUJU IZRADU UNIKATNIH KOMADA NAKITA OD ZLATA I SREBRA ILI VEĆINOM BIRAJU ONO ŠTO KREIRATE U NOVIM KOLEKCIJAMA U SKLADU S GLOBALNIM TRENDOVIMA?

Tako je, naše kolekcije nastale su praćenjem globalnih trendova i danas je paleta proizvoda veća nego ikada prije, ali ima i klijenata koji žele sami osmisliti svoj komad nakita. Tu nastupa naše stručno osoblje, koje koristi svoje dugogodišnje iskustvo da želju kupca pretvori u stvarnost. Tijekom duge tradicije zlatarstva u našoj obitelji takvih je kupaca bilo mnogo. Ovdje moram napomenuti kako je u Hrvatskoj svakim danom sve manje majstora zlatara, što je pospješilo i ukidanje zlatarske škole. Unatoč tome, stečeno i očuvano znanje unaprijedili smo novim tehnologijama te ga prenosimo na naše mlađe majstore zlatare, koji uz iskusnije kolege mogu usavršiti svoje vještine. Držimo do toga da ručni rad, bez obzira na digitalizaciju, bude pri vrhu naše palete proizvoda i usluga, jer na kraju dana veseli nas vidjeti emociju na licu kupca čija je ideja pretvorena u blještavu stvarnost.

9. SMATRATE LI DA ĆE SE ZBOG NEIZVJESNOSTI KOJU NOSI PANDEMIJA I TEKTONSKIH POREMEĆAJA NA TRŽIŠTU U SLJEDEĆEM RAZDOBLJU VIŠE TRAŽITI PROIZVODI OD ZLATA ILI ĆE KUPCI IPAK ZBOG PRISTUPAČNIJIH CIJENA VIŠE TRAŽITI SREBRNI NAKIT?

Očekujemo da će s oporavkom gospodarstva od pandemije i naši klijenti više kupovati bezvremenski nakit. No najviše će se tražiti takozvani investicijski komadi minimalističkog dizajna. Na taj način kupci se osjećaju odgovornijima s obzirom na stanje u svijetu, ali svjesni da čine nešto dobro za svoju ili budućnost onih kojima daruju. Nazovimo to opreznom potrošnjom – bit će potrebno mnogo više da se opravda kupnja, barem tako pokazuju istraživanja renomiranih tvrtki.

Izvor: Storybook